Portal Społeczno¶ci Internetowej Miasta Bieruń
Ferie 2020
Plan imprez - I kwartał 2020
Wirtualna wycieczka
ALERTY SMOGOWE - Jakość powietrza
B O S i R

O B I E K T Y

Adrenalina

Hala Sportowa G-1

Hala Sportowa G-2

Pływalnia przy SP1

Pływalnia przy SP3

Bulodrom

Boiska przy SP1

Boiska G-1

Stadion KS „PIAST”

Stadion KS „UNIA”

Strzelnica

Skatepark

Zbiornik "łysina"

Place zabaw

Zamówienia publiczne 
Ogłoszenia 
RODO 
Zarządzenia 
Zobacz także !
Amatorska Liga Piłki Nożnej
UKS GOL Bieruń
Towarzystwo Turystyki Aktywnej
KS "PIAST" Bieruń Nowy
KS "UNIA" Bieruń Stary
Liga tenisa ziemnego
Koło PZW nr 2 Bieruń
Szkoła Podstawowa nr 3
Na stronie

Gości Online: 17
Najnowsze informacje !
BOSiR Bieruń - Informacja!
Projekt obywatelski "Zimowe uciechy na górce”
Turniej Siatkówki Plażowej!
Pływalnie OTWARTE!
Kąpielisko „Łysina” - stwierdzono przydatność wody do kąpieli!
BIERUŃSKIE HALE I KORT DO SQUASHA!

Aqua Aerobik Dodane przez: Bosir, odsłon: 25685

Zapraszamy wszystkie panie i panów dbających o kondycję fizyczną, wygląd zewnętrzny i zdrowie na zajęcia aqua aerobiku:

  • zajęcia dostosowane do wieku i indywidualnych możliwości,
  • świetnie wykwalifikowana kadra instruktorska z wieloletnim doświadczeniem,
  • atrakcyjne zajęcia i cena.
Zajęcia odbywają się na:

Pływalni przy SP nr 1 w Bieruniu ul. Kadłubowa 15, tel. (032) 216-48-70:
  • Poniedziałek, środa od godz. 19.30 I grupa, 20.30 II grupa.
Pływalni przy SP3, ul. Węglowa 11, tel. (32) 307-30-55:
  • Wtorek 17.30 i 18.30,
  • Czwartek 17.30 i 18.30.
Po zajęciach można korzystać ze strefy SPA i Jacuzzi.

Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w zajęciach aqua aerobiku tylko i wyłącznie za zgodą rodziców !

Pobierz druk zgody rodziców Pobierz dokument !



Co to jest aqua aerobik?


To przede wszystkim świetna zabawa. By się nią cieszyć, nie musisz umieć pływać. Aqua aerobik to bezpieczna dla kręgosłupa i przyjemna dla ćwiczących forma aktywności fizycznej. Aqua aerobik wykorzystuje elementy aerobicu do ćwiczeń na Pływalniaie. ćwiczenia w wodzie są bardziej efektywne, ze względu na opór wody, który sprawia, że podczas zajęć aqua aerobic spalamy więcej (nawet 500 kcal w ciągu 45 minut) kilokalorii niż podczas zwykłych ćwiczeń.


Jak wyglądają zajęcia aqua aerobik?

ćwiczenia odbywają się na pływalni, w rytm muzyki - która nadaje odpowiednie tempo oraz mobilizuje do wykonywania wysiłku. Instruktor znajdujący się na brzegu pokazuje ćwiczenia, które wykonują uczestnicy. Do ćwiczeń używane są także: pasy wypornościowe, hantle piankowe, ciężarki na kostki i nadgarstki, deski pływackie, rękawiczki oporowe i rurki piankowe.


Zalety ćwiczeń w wodzie:

  • odciążenie całego kręgosłupa i stawów kończyn dolnych i górnych,
  • obniżenie tonusu (napięcia) mięśniowego,
  • zwiększenie wytrzymałość organizmu i poprawia koordynację (zwiększa pojemność wyrzutową serca oraz siłę mięśni związanych z oddychaniem),
  • zwiększenie ruchomości i zakresu ruchu w stawach,
  • zwiększenie elastyczności mięśni, ścięgien, więzadeł,
  • zwiększenie siły mięśni związane ze specyfiką treningu – ćwiczenia są wykonywane w odciążeniu z oporem,
  • zwiększenie wytrzymałości organizmu, poprawa koordynacji ruchowej i równowagi,
  • zmniejszenie cellulitu,
  • zmniejszenie wrażliwości zakończeń nerwowych – działanie przeciwbólowe,
    uwalniane w trakcie zajęć endorfiny wpływają korzystnie na samopoczucie, likwidując napięcie i stres,
  • wysmuklenie sylwetki oraz dodatkowo mobilizacji do kontroli wagi i pielęgnacji ciała (redukcja tkanki tłuszczowej)
  • kontakty towarzyskie, dobra muzyka oraz relaks pozwalają na przyjemne spędzenie czasu.

ćwiczenia w wodzie jest wskazane są dla osób:

  • po przebytych urazach np. złamania, skręcenia, zwichnięcia (wzmacnianie mięśni, zwiększanie zakresu ruchu unieruchomionych wcześniej stawów),
  • dotkniętych bólami kręgosłupa i stawów, ponieważ przez zmniejszenie patologicznego napięcia mięśniowego i rozluźnienie aparatu stawowo-więzadłowego możliwy jest bezpieczny i bezbolesny trening wzmacniający (w odciążeniu z obciążeniem),
  • dotkniętych niedomogami ze strony układu krążenia (o ile nie ma przeciwwskazań lekarskich), dla których wysiłek w wodzie jest zalecany z uwagi na ułatwione odprowadzenia krwi żylnej z części obwodowej do centrum, a także z uwagi na przyspieszenie zdolności resorbcyjnych niewielkich opuchlizn,
  • dotkniętych niedomogami ze strony układu oddechowego (o ile nie ma przeciwwskazań lekarskich), dla których trening w wodzie to okazja do bardzo efektywnego angażowania mięsni oddechowych głównych jak i pomocniczych.

Dzięki wpływowi na psychikę wskazany jest dla osób:

  • nie umiejących pływać (oswojenie, bezpieczeństwo, grupa),
  • przemęczonych, zestresowanych (wytwarzanie „hormonu szczęścia” endorfiny),
  • ze zmniejszoną wydolnością (możliwość indywidualnego regulowania intensywności zajęć),
  • sportowców (jako relaks, odprężenie, odmiana oraz szybsza odnowa biologiczna).

PRZECIWWSKAZANIA:

  • Choroby układu krążenia np: niewydolność krążenia, migotanie przedsionków, wady serca wrodzone, zakrzepowe zapalenie żył,i inne,
  • Choroby układu oddechowego np: zapalenie oskrzeli, zapalenie płuc, rozedma płuc, dychawica oskrzelowa (astma) z częstymi napadami duszności, i inne,
  • Choroby przewodu pokarmowego np: wrzód żołądka i dwunastnicy, ostry nieżyt żołądka, ostre zapalenie jelit, wirusowe zapalenie wątroby, zapalenie pęcherzyka i dróg żółciowych.
  • Choroby układu dokrewnego np: nadczynność tarczycy, cukrzyca z powikłaniami, niedoczynność kory nadnerczy.
  • Choroby laryngologiczne np: uszkodzenie małżowiny i przewodu słuchowego zewnętrznego, ostre zapalenie ucha wewnętrznego, choroby narządu przedsionkowego (błędnika), ostry i przewlekły nieżyt nosa i jam bocznych nosa, zapalenie migdałków podniebiennych.
  • Przeciwwskazania okulistyczne np: ostre i przewlekłe zapalenie spojówek, zapalenie woreczka łzowego, zapalenie twardówki, odwarstwienie siatkówki.
  • Przeciwwskazania chirurgiczne: ostre zapalne stany narządów jamy brzusznej, stany zapalne skóry, tkanki podskórnej, mięśni, czyraki, ropne zakażenia.
  • Choroby ginekologiczne np: stany zapalne narządu rodnego, mięśniaki macicy z krwawieniami, ciąża ale tylko 6 tygodni przed porodem.
  • Inne :stany zagrażające udarem mózgu, ostre i przewlekłe zapalenie nerek, choroby reumatyczne w stanie zaostrzenia, choroby krwi o przebiegu ostrym i postępującym, wszelkie choroby przebiegające z podwyższoną temperaturą ciała.

O zdolności do ćwiczeń decyduje lekarz !!!

Polub nas na FB!
Kalendarz
<< Sierpień 2020 >>
P W S C P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Brak wydarzeń.

Relacje z imprez
Zobacz tutaj!
Archiwum
Finał XXIII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży
Sezon halowy 2017 rozpoczety!
XXII Mistrzostwa Świata Masters w Lekkiej Atletyce
III Maraton Fitness
Koniec sezonu startowego chodziarzy
Podczas wakacji chodziarze zaznaczyli swoją aktywność!
Pożegnanie Lata 2016
Znakomite wyniki naszych "Chodziarzy"
BOSiR 2008-2018 | Platforma CMS: EF & PF | 34,071,706 wizyt na stronie BOSiR.
Home . Kontakt . Go Up